آدرس دفتر مرکزی : تهران – رسالت – کرمان جنوب – نبش کوچه عقیقی – پلاک 61 – طبقه 3

موارد استفاده از آهن ضایعات

موارد کاربرد

آهن ضایعات


لیست قیمت

آهن ضایعاتآهن ضایعاتآهن ضایعات

موارد استفاده ضایعات فلزی و آهن آلات

بازیافت آهن آلات و ضایعات فلزی ، نه تنها باعث صرف انرژی کمتری شده بلکه با این کار، دی‌اکسیدکربن کمتری نیز تولید می‌شود.

بازیافت ضایعات فلزی تاثیر خوبی روی اقتصاد و محیط زیست  دارد. عبارت «اقتصاد مدور» بدین معنا‌ست که تمامی اقلام تولیدی باید به‌گونه‌ای ساخته شود که وقتی محصول اولیه کارآیی خود را برای مشتری از دست داد، بتوانیم دوباره از آن‌ محصول نهایی دیگری بسازیم. آهن آلات نیز ازآن دسته مواد پایه‌ای هستند که دوباره می ‌توان به روش های مختلفی از آنها استفاده کرد.

سایرمقالات
باکارشناسان آهن پرشیا تماس بگیرید قیمت ضایعات آهن

تماس با ما

کاربردهای صنعتی

ضایعات  آهن آلات و آلومینیوم ، در صنایع ساختمانسازی و در پروژه‌هایی نظیر ساخت جاده یا پل ، کاربرد بسیاری دارند. در صنعت حمل و نقل هم  می‌توان برای تولید خودرو ، هواپیما و دیگر وسایل نقلیه از آن‌ها استفاده کرد.
 یکی دیگر از کاربردهای مدرن آهن آلات بازیافتی ، در سم‌زدایی پس‌آب صنعتی است ، که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از ابزار و لوازم صنعتی و خانگی  نیز از همین ضایعات فلزی ، به‌ویژه آلومینیوم ساخته می‌شود. استفاده از ضایعات فلزی در بسیاری از صنایع ، مانع  استخراج منابع طبیعی رو به اتمام  و کمیاب شده و از این طریق به محیط‌ زیست کمک بزرگی کرده است. هم‌چنین ضایعات فلزی برای ساخت این اقلام بسیار ارزان‌قیمت‌تر خواهد بودو صرفه اقتصادی خواهد داشت.

تولیدات فلزی جدید و محکم‌تر

ضایعات فلز فولاد یا استیل بازیافت شده را می‌توان طی فرآیندی با استفاده از کوره قوس الکتریکی به ابزار باکیفیت‌تر تبدیل کرد. فولاد ضدزنگ یا استیل را نیز می‌توان به‌همین صورت ساخت. ضایعات مس را نیز می‌توان با پروسه‌ای مشابه فولاد از جمله فرآیند انفجار و کوره‌های بازتابی، به محصولاتی دیگر تبدیل کرد. ضایعات آلومینیوم را نیز می‌توان با دمای پایین‌تری نسبت به آلومینیوم خالص ذوب کرد بنابراین فرآیند تبدیل آن‌ها نیازمند صرف انرژی کمتری است. البته این مسئله تقریبا درباره تمامی فلزات و آهن آلات بازیافت‌ شده صادق است.

صندلی‌های راحتی، نیمکت، میز و حتی لامپ‌ها جزو آن دسته از لوازم خانگی هستند که از ضایعات فلز و آهن آلات ساخته شده‌اند.

مبلمان فلزی اغلب با فلز‌های بازیافت‌ شده ساخته می‌شود و بسیار زیبا و بادوام هستند. صندلی‌های راحتی، نیمکت، میز و حتی لامپ‌ها جزو آن دسته از لوازم خانگی هستند که از ضایعات فلز ساخته شده‌اند.

\"آهن

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید